Termeni și Condiții

Termenii şi condițiile generale se vor aplica tuturor vânzărilor de produse de către "BOUTIQUE MALL" S.R.L., prin intermediul magazinului online zapatos.md

Prezenta secțiune definește orice contract în temeiul căruia Vânzătorul, www.zapatos.md, transferă sau se angajează să transfere proprietatea asupra unor produse către consumator, iar consumatorul plăteşte sau se angajează să plătească preţul acestora.

Folosirea acestui site implică acceptarea Termenilor şi Condițiilor listate mai jos.

În cazul în care ne informați, înainte de încheierea contractului (verificarea comenzii), că solicitați livrarea înainte de sau la o dată anume precizată, această dată fiind esenţială din punctul dvs. de vedere, vă rugam să nu plasați comanda, Zapatos.md neasumându-și responsabilitatea pentru livrări la date fixe, ci înăuntrul termenului fixat în prezentul contract.

Prin accesarea în continuare a site-ului de către dvs. reiese acordul dvs. expres, explicit și în cunoștința de cauza cu privire la acceptarea termenilor și condițiilor contractuale, contractul producând efecte obligatorii asupra dvs.

Totodată, prin plasarea unei comenzi de către dvs. pe acest site, recunoașteți în mod explicit că această comandă implică o obligație directă de a plati vânzătorului zapatos.md.

1. Preambul - Definiții și Termeni

Zapatos  – este denumirea comerciala a "BOUTIQUE MALL" S.R.L., persoana juridica de nationalitate romana, avand sediul social in IDNO 1023600035235 Sediul Societăţii: MD-2005, str. Alexandr Puşkin, 47/1 bloc C, of. 1, mun. Chişinău, Republica Moldova. (număr de telefon: +373 79021128 (număr standard gratuit - conform tarifului operatorului, adresa de e-mail: info@zapatos.md)

Vânzător - Zapatos

Cumpărător - persoană fizică sau juridică sau altă entitate care își face un cont pe site și care plasează o Comandă confirmată de Vânzător.

Client – poate fi orice persoană fizică (peste 16 ani) sau persoana juridică care acces la CONTINUT, prin orice mijloc de comunicare pus la dispoziție de către Zapatos.

Utilizator – orice persoană fizica (peste 16 ani) sau persoană juridică inregistrată pe Site, care, prin finalizarea procesului de creare a Contului, și-a dat acordul cu privire la clauzele specifice site-ului din secțiunea Termeni și Condiții.

Cont – secțiunea din Site formată dintr-o adresă de e-mail (sau număr de telefon mobil) și o parolă care permite Cumpărătorului transmiterea Comenzii și care conține informatii despre Client/Cumparator și istoricul comenzilor plasate.

Coșul meu – sectiune din Cont care permite Cumpărătorului/Utilizatorului să adauge produse pe care doreste sa le achizitioneze la momentul adaugării sau la un moment ulterior; în cazul în care produsele nu sunt achizitionate la momentul adaugării prin efectuarea Comenzii, Cumparatorul/Utilizatorul va beneficia de serviciul oferit de catre Vânzător de urmarire a produselor prin primirea de Comunicari Comerciale din partea acestuia.

Site / Magazin Online – serviciul electronic furnizat de Zapatos, care este o platformă de vânzări care permite plasarea de Comenzi de către Client și încheierea de contracte de vânzare la distanță cu Vânzătorul, precum și furnizarea de servicii de către Zapatos, administrat de Zapatos, constituind un set de site-uri web interconectate, disponibile la: www.zapatos.md, www.zapatos.md si subdomeniile acestora.

Comandă - un document electronic apărut ca formă de comunicare între Vânzător și Cumpărător, prin care Cumpărătorul transmite Vânzătorului, prin intermediul Site-ului intenția sa de a achizționa Produse de pe Site.

Produs - bun mobil, disponibil în Site / Magazinul Online care face obiectul Contractului de Vânzare între Client și Vânzător prin intermediul Magazinului Online, după achitarea Prețului. Toate Produse prezentate în cadrul magazinului Online sunt noi din fabrică.

Contract de vânzare - contract de vânzare la distanta, în sensul art. 2 pct.7 din OUG 34/2014, prin intermediul Magazinului Online, privitor la vânzarea de către Vânzător către Client a Produselor cu plata Prețului plus orice alte costuri suplimentare, inclusiv costurile de expediere, ale căror termeni sunt specificați în  prezentul Regulament. Contractul de vânzare este încheiat între Client și Vânzător prin mijloacele de comunicare la distanță, după acceptarea Comenzii de către Vânzător în conformitate cu principiile stabilite în prezentul Regulament. Contractul de Vânzare denumește în special Produsul, caracteristicile sale principale, Prețul, costurile de expediere și alte condiții relevante. Fiecare Produs este subiectul unui Contract de  Vânzare. Vânzătorul poate încheia un Contract de Vânzare cu un client nonconsumator și ca urmare a încheierii unui Contract fără procedura stabilită în acești Termeni și condiții, care va fi confirmată prin e-mail la solicitarea uneia dintre părțile la contract.

Comunicari Comerciale – orice tip de mesaj trimis (cum ar fi: e-mail/SMS/telefonic/mobile push/webpush/etc.) conținand informații generale și tematice, informații cu privire la produse similare sau complementare cu cele pe care le-ați achiziționat, informatii cu privire la ofertele sau promoțiile Zapatos, informații referitoare la Produse adaugate in secțiunea “Coșul meu” precum și alte comunicări comerciale cum ar fi cercetări de piață și sondaje de opinie.

Promoțiile – condiții speciale de vînzare sau oferirea de servicii, reglementate în condițiile exprimate în cadrul Magazinului Online, propuse de către Vânzător sau de altă entitate relevantă, despre care Clientul va fi informat ca parte a Promoției, într-un timp specificat, de care Clientul poate beneficia în condițiile specificate de exemplu reducerea Prețului sau a costurilor de livrare, in limita stocurilor disponibile.

Tranzacție – încasarea sau rambursarea unei sume rezultată din vânzarea unui Produs de catre Zapatos, Cumpărătorului, prin utilizarea serviciilor procesatorului de carduri agreat de catre Vânzător, indiferent de modalitatea de livrare.

Specificatii / Detalii produs – toate specificatiile si/sau descrierile Produselor asa cum sunt precizate in descrierea acestora.

“PRP” (sau denumit “RRP”, dupa caz) este un pret recomandat de revanzare al Produsului transmis direct de catre producator, cat si, dupa caz, prin intermediul distribuitorului, furnizorului, Vânzătorului, Pretul de Vanzare fiind stabilit in mod independent de catre Vanzator, in functie de propria sa politica comerciala. Scopul unic al aceste informatii este de a sprijini Cumparatorul/Clientul/Utilizatorul in decizia de cumparare a Produsului. Cumparatorul/Clientul/Utilizatorul intelege ca marcarea mai putin evidenta a acestei informatii nu este de natura de produca confuzie si ca, in luarea deciziei de cumparare a Bunului, Cumparatorul/Clientul/Utilizatorul trebuie sa aiba in vedere strict Pretul de Vanzare comunicat de catre Vanzator si solicitat de acesta din urma Cumparatorului/Clientului/Utilizatorului pentru produsul comercializat.

“Pret Taiat” reprezinta pretul de referinta, respectiv cel mai scăzut preț practicat de catre Vanzator cel puțin în perioada ultimelor 30 de zile înainte de data aplicării reducerii de pret asupra produsului. In conditiile legii, Pretul Taiat poate fi mentinut si in conditiile unei reduceri succesive, treptate. Pretul Taiat este valabil in limita stocului disponibil al Produsului.

“Preț de Vânzare” reprezinta contravaloarea Produsului, pretinsa si solicitata de catre Vanzator, Cumparatorului/Clientului/Utilizatorului, evidentiata corespunzator acestora in pagina de produs din Site. Prețul nu include costurile de livrare, cu excepția cazului în care condițiile Promoției utilizate de către Magazinul Online stabilesc altfel. Vanzatorul poate afisa distinct, intr-un mod vizibil, cuantumul valoric al diferentei dintre Pretul de Vanzare si PRP si/sau diferenta valorica ori procentuala dintre Pretul de Vanzare si Pretul Taiat. Pretul de Vanzare este valabil in limita stocului disponibil al Bunului/Serviciului.

Zi lucrătoare- una din zilele de luni până vineri cu excepţia sărbătorilor legale, declarate zile libere.

Newsletter- Serviciul Electronic, care permite tuturor Clienților care îl utilizează să primească informații periodice de la Zapatos sau de la Vânzător, în special despre Produse, Magazin Online, inclusiv produse și promoții noi, la adresa de e-mail sau numărul de telefon furnizat de către Client, cu acordul expres al Clientului. Termenii de furnizare a Serviciilor de Newsletter de către Zapatos sau de Vânzător sunt stabiliți în reglementări separate, puse la dispoziție ca parte a Magazinului Online.

2. Documente contractuale

  •  Prin înregistrarea unei Comenzi pe Site, Cumparatorul este de acord cu forma de comunicare (telefonic sau e-mail) prin care Vanzatorul isi deruleaza operatiunile comerciale.
  • Notificarea primita de catre Cumparator, dupa efectuarea Comenzii are rol de informare si nu reprezinta acceptarea Comenzii. Aceasta notificare se face electronic (e-mail) sau telefonic.
  • Pentru motive justificate, Vanzatorul isi rezerva dreptul de a modifica cantitatea Produselor din Comanda. Daca modifica cantitatea Produselor din Comanda va anunta Cumparatorul la adresa de e-mail sau la numarul de telefon puse la dispozitia Vanzatorului la efectuarea Comenzii si va returna suma achitata.
  •   Contractul se considera incheiat intre Vanzator si Cumparator in momentul primirii de catre Cumparator de la Vanzator, prin intermediul postei electronice si/sau SMS a notificarii de expediere a Comenzii.
  •   Documentul si informatiile puse la dispozitie de catre Vanzator pe Site vor sta la baza Contractului.

3. Politica de vânzare online

  • Accesul in vederea efectuarii unei Comenzii ii este permis oricarui Utilizator/Cumparator.

Pentru motive justificate Zapatos isi rezerva dreptul de a restrictiona accesul Utilizatorului/Cumparatorului in vederea efectuarii unei Comenzi si/sau la unele din modalitatile de plata acceptate, in cazul in care considera ca in baza conduitei sau a activitatii Utilizatorului/Cumparatorului pe Site, actiunile acestuia ar putea prejudicia in vreun fel Zapatos. In oricare dintre aceste cazuri, Utilizatorul/Cumparatorul se poate adresa Departamentului de Relatii cu Clientii al Zapatos, pentru a fi informat cu privire la motivele care au condus la aplicarea masurilor susmentionate.

  • Comunicarea cu Vanzatorul se poate realiza prin adresele mentionate la sectiunea “contact” din Site. Vanzatorul are libertatea de a gestiona informatiile primite fara a fi nevoit sa aduca justificari pentru aceasta.
  • Produsele comercializate prin intermediul site-ului www.zapatos.md sunt noi și în momentul livrării sunt insoțite de factura fiscală, conform legislației în vigoare
  • Toate tarifele aferente Produselor prezentate pe Site sunt exprimate in lei (MDL) si includ T.V.A.
  • Produsele sunt oferite în condițiile respectării prevederilor prezentului contract și în limita stocului disponibil.
  • Din acest motiv Zapatos își asumă dreptul de a nu onora o anumită
    comandă în cazul în care respectivul produs nu se mai regăsește în stocul magazinului, produsele ramase se demonstrează a fi neconforme pentru livrare sau din motive independente de Zapatos
  •  In cazul plaților online Vânzătorul nu este si nu poate fi făcut
    responsabil pentru niciun alt cost suplimentar suportat de Cumpărător, incluzând dar nelimitându-se la comisioane de conversie valutară aplicate de către banca emitentă a cardului acestuia, în cazul în care moneda de emitere a acestuia diferă de RON. Responsabilitatea pentru această acțiune o poartă numai Cumpărătorul.
  • Cumpărătorul va fi obligat să achite și toate costurile suplimentare de
    transport, de livrare, taxele poştale sau de orice altă natură, pentru a vă pune în posesia produselor comandate, costuri care se adaugă la prețul produselor comandate.
  • Ne rezervăm dreptul de a schimba prețul produselor prezentate pe site
    fără o notificare prealabilă. Ne asumăm răspunderea că valoarea comenzii plasate de dvs. nu se va modifica după confirmarea acesteia prin email la adresa specificată de dvs. la înregistrare.
  • Nu suntem responsabili pentru posibilele diferențe de culoare între cea
    afișată pe monitorul dvs. și cea a produsului sau decalajele în ceea ce privește măsura/dimensiunea produselor, datorită particularităților acestora.
  • Cumpărătorul este de acord în mod expres că folosirea acestui site și cumpărarea produselor se face pe propria raspundere.

4. Comanda

4.1. Cumpărătorul poate efectua Comenzi pe site, prin adăugarea Bunurilor dorite în coșul de cumpărături, urmând a finaliza Comanda angajându-se la plată prin una din modalitățile indicate expres. Odată adăugat în coșul de cumpărături, un Produs este disponibil pentru achiziție în măsura în care există stoc disponibil pentru aceasta. Adăugarea unui Produs în coșul de cumpărături, în lipsa finalizării Comenzii, nu atrage după sine înregistrarea unei Comenzi, implicit nici rezervarea automată a Produsului.

4.2. Prin finalizarea Comenzii, Cumpărătorul consimte că toate datele furnizate de acesta, necesare procesului de cumpărare, sunt corecte, complete și adevărate la data plasării Comenzii și consimte ca Vanzatorul poate sa il contacteze, prin orice mijloc disponibil / agreat de Vanzator, in orice situatie in care este necesara contactarea Cumparatorului.

4.3. Vanzatorul poate anula Comanda efectuata de catre Cumparator, in urma unei notificari prealabile adresate Cumparatorului, fara nicio obligatie ulterioara a vreunei parti fata de cealalta sau fara ca vreo parte sa poata sa pretinda celeilalte daune-interese. Dacă Zapatos confirma comanda integral, acest lucru va implica o acceptare completă a termenilor Comenzii.

4.4. Cumparatorul are dreptul sa se retraga din Contract, respectiv sa returneze un Produs, în termen de 14 zile calendaristice, fara invocarea niciunui motiv si fara a suporta alte costuri decât cele de livrare. Astfel, potrivit OUG nr 34/2014, perioada de returnare a unui Bun sau renunțare la un Serviciu expiră în termen de 14 zile de la:

  • ziua în care Cumparatorul intră în posesia fizică a ultimului Bun – în cazul în care Cumparatorul comandă printr-o singură comandă produse multiple care vor fi livrate separat
  • ziua în care Cumparatorul intră în posesia fizică a ultimului Bun sau a ultimei piese – în cazul livrării unui produs care constă din mai multe loturi sau piese

4.5. In cazul in care Cumparatorul decide sa se retraga din Contract, acesta va putea completa online formularul de retur ce se regaseste la adresa https://zapatos.md/retur-zapatos.html

4.6. In cazul in care Clientul/Cumparatorul solicita retragerea din Contract in cadrul termenului legal de retragere din contract, trebuie sa returneze si eventualele cadouri care au insotit produsul/comanda respectiv/a. In cazul in care Comanda este achitata, Vanzatorul va rambursa suma in maxim 14 (paisprezece) zile de la data informarii Vanzatorului de catre Cumparator asupra deciziei sale de retragere din Contract. Suma va fi returnata dupa cum urmeaza:

  • pentru Comenzile achitate cu card bancar -prin restituire in contul din care a fost efectuata plata sau prin generarea unui voucher cu valoarea produsului returnat;
  • pentru Comenzile achitate cu Op/iTransfer/ - prin virament bancar sau prin generarea unui voucher cu valoarea produsului returnat;
  • pentru Comenzile achitate ramburs - prin restituirea contravalorii produsului in contul bancar transmis de client sau prin generarea unui voucher cu valoarea produsului returnat.

4.7. Vanzatorul va putea amana rambursarea sumei pana la primirea produselor vandute.

4.8. Daca produsul nu este returnat in starea initiala in care a fost expediat si astfel produsul nu mai poate fi vandut ca si nou (ambalaj deschis, deteriorat, accesorii lipsa, produsul deteriorat, produsul a fost purtat in exterior), ne rezervam dreptul de a solicita o taxa pentru readucerea produsului in stadiul initial, dupa caz, sau pentru a acoperi diferenta de pret rezultata din vanzarea produsului ca resigilat sau, la solicitarea Cumparatorului, vom reexpedia produsul, cheltuielile de livrare fiind suportate de catre Cumparator.

Diminuarea valorii produselor returnate

Deoarece, în cazul vânzărilor la distanță Cumparatorul nu are posibilitatea de a verifica produsele înainte de încheierea contractului, acesta are dreptul de a se retrage din contract. Din același motiv, Cumparatorului i se permite să testeze și să verifice produsele pe care le-a cumpărat în măsura în care este necesar pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a Bunurilor.

Pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a produselor, Cumparatorul trebuie să le manipuleze și să le inspecteze în același mod în care i s-ar permite să o facă într-un magazin fizic real. De exemplu: Cumparatorul trebuie doar să probeze un articol de încălțăminte în interior, nu să îl poarte în exterior, la diverse ocazii.

Cumparatorul este responsabil doar pentru diminuarea valorii produselor care rezultă din manipulări altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, calităților și funcționării produselor.

In cazul in care Cumparatorul își exercită dreptul de retragere după ce a utilizat produsele într-o măsură care depășește limita necesară stabilirii naturii, caracteristicilor și modului de funcționare a acestora, respectiv, produsul nu a fost doar probat, Cumparatorul este responsabil pentru diminuarea valorii produselor, având în vedere că societatea BOUTIQUE MALL S.R.L. comercializează doar produse noi si nu poate valorifica către un alt client produsele care au fost purtate.

Ambalajul original al acestuia fac parte integrantă din produs. Ca urmare, recomandam Cumparatorului atunci cand isi exercita dreptul de retragere din contract sa il returneze in ambalajul original nedeteriorat, protejat prin înfoliere cu folie pentru ambalat din plastic stretch sau ambalat în cutie din carton (fără etichete lipite pe acesta, fără tăieturi, rupturi etc.) și împreună cu toate accesoriile acestuia.

Produsele returnate ce prezinta urme de uzură (pete, zgârieturi, îndoituri, fisuri, lovituri etc.) se accepta retur numai dupa aducerea lor la conformitate, implicand costurile de igienizare, cosmetizare,reparare și aducere la o formă comercială în vederea vânzării ca produs Recondiționat / Resigilat. Valoarea finală se stabilește în funcție de valoarea manoperei de recondiționare sau ca diferența dintre valoarea inițială a produsului nou și valoarea de revânzare a produsului folosit. 

Orice diminuare a valorii produselor rezultata din manipularea acestora altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, calităților și funcționării Bunurilor este in responsabilitatea Cumparatorului. Pentru claritate, din pretul total al produsului returnat, Vanzatorul va retine o suma de bani ce reprezinta diminuarea valorii produsului in proportie de 5%-80% din valoarea initiala a produsului, dupa caz. Contravaloarea taxei de diminuare va fi comunicata catre Cumparatorului la receptionarea produselor returnate, dupa ce se realizează o constatare a diminuării de valoare.

Produsele ce au fost purtate, produsele ce au semne de folosire, nu mai pot fi scoase la vânzare (acestea sunt casate), având în vedere că societatea BOUTIQUE MALL S.R.L. comercializează doar produse noi, astfel că, suma restituită ca urmare a realizării returului poate fi diminuată cu 80%, urmând ca BOUTIQUE MALL S.R.L.să restituie Cumpărătorului 20% din suma achitată cu titlul de preț.

4.9. In cazul in care un produs comandat de catre Cumparator, nu poate fi livrat de catre Vanzator, acesta din urma va informa Clientul/Cumparatorul asupra acestui fapt si va returna in contul Cumparatorului contravaloarea produsului, in termen de maxim 7 (sapte) zile de la data la care Vanzatorul a luat la cunostinta acest fapt sau de la data la care Cumparatorul si-a exprimat in mod expres intentia de reziliere a Contractului.

4.10 Acceptarea Comenzii de către Zapatos se consideră finalizată atunci când există o confirmare electronică (via e-mail) din partea Zapatos către Cumpărător, conform căreia Comanda a fost verificată, și urmează să intre în procesul de livrare, fără a necesita o confirmare de primire din partea Cumpărătorului.

4.11 Prezentul Contract întra în vigoare la confirmarea finală a Comenzii de către Zapatos

5. Garanția legală de conformitate a produselor

Toate produsele comercializate de către site-ul nostru, beneficiază de condiții de garanție de conformitate conform legislației în vigoare. Termenul de garanție de conformitate oferit de Zapatos (inclusiv pentru vicii ascunse) este cel prevazut de legislatia in domeniu, iar garantia comerciala acordata este de 30 zile și se calculează de la data livrării produsului.

Produsele comercializate de societatea BOUTIQUE MALL S.R.L. sunt noi și provin din surse autorizate de fiecare producător în parte

Garanție voluntară convențională se poate acorda doar dacă producătorul oferă o astfel de garanție comercială.

În nici într-un caz, drepturile consumatorului nu sunt afectate de existenta sau inexistentă unei garanții convenționale comerciale.

ARTICOLUL 4 - Conformitatea bunurilor „După caz, vânzătorul are obligaţia să livreze consumatorului bunuri care îndeplinesc cerinţele prevăzute la art. 5-7, fără a aduce atingere prevederilor art. 8.”

ARTICOLUL 5 - Cerinţe subiective de conformitate „Pentru a fi în conformitate cu contractul de vânzare, bunurile îndeplinesc în special următoarele condiţii:

a) respectă descrierea, tipul, cantitatea şi calitatea şi deţin funcţionalitatea, compatibilitatea, interoperabilitatea şi alte caracteristici prevăzute în contractul de vânzare;
b) corespund scopului special pentru care consumatorul le solicită, pe care consumatorul l-a adus la cunoştinţa vânzătorului cel târziu în momentul încheierii contractului de vânzare şi pe care vânzătorul l-a acceptat;
c) sunt livrate împreună cu toate accesoriile şi cu toate instrucţiunile, inclusiv de instalare, prevăzute în contractul de vânzare;
d) sunt furnizate cu actualizări conform dispoziţiilor contractului de vânzare.”

ARTICOLUL 6 - Cerinţe obiective de conformitate „(1) Pe lângă respectarea cerinţelor subiective de conformitate prevăzute la art. 5, bunurile îndeplinesc următoarele condiţii:

a) corespund scopurilor pentru care s-ar utiliza în mod normal bunuri de acelaşi tip, ţinând seama, dacă este cazul, de prevederile legale în vigoare, de standarde tehnice sau, în absenţa unor astfel de standarde tehnice, de coduri de conduită aplicabile în domeniu şi specifice sectorului;
b) după caz, posedă calitatea şi corespund descrierii unei mostre sau unui model pe care vânzătorul l-a pus la dispoziţia consumatorului înainte de încheierea contractului;
c) dacă este cazul, sunt livrate împreună cu accesoriile, inclusiv ambalajul, instrucţiunile de instalare sau alte instrucţiuni pe care consumatorul se poate aştepta în mod rezonabil să le primească; şi
d) respectă cantitatea şi deţin calităţile şi alte caracteristici, inclusiv în materie de durabilitate, funcţionalitate, compatibilitate şi securitate, care sunt normale pentru bunurile de acelaşi tip şi la care consumatorul se poate aştepta în mod rezonabil, având în vedere natura bunurilor şi ţinând seama de orice declaraţie publică făcută de vânzător sau în numele acestuia sau de alte persoane situate în etapele anterioare ale lanţului de tranzacţii, inclusiv de către producător mai ales în anunţuri publicitare sau pe etichetă.

(2) Vânzătorul nu este ţinut să respecte declaraţiile publice, în conformitate cu dispoziţiile alin. (1) lit. d), în cazul în care acesta demonstrează cel puţin una din următoarele situaţii:
a) nu cunoştea şi nu ar fi putut, în mod rezonabil, să cunoască declaraţia publică în cauză;
b) până la momentul încheierii contractului, declaraţia publică a fost rectificată în acelaşi mod sau într-un mod similar celui în care a fost făcută; sau
c) decizia de a achiziţiona bunurile nu ar fi putut fi influenţată de declaraţia publică.

(3) În cazul bunurilor cu elemente digitale, vânzătorul se asigură că consumatorul este informat cu privire la actualizări şi că îi sunt furnizate actualizări, inclusiv actualizări de securitate, care sunt necesare pentru a menţine conformitatea acelor bunuri pe parcursul uneia din următoarele perioade:

a) în care consumatorul se poate aştepta în mod rezonabil la aceasta, având în vedere tipul şi scopul bunurilor şi al elementelor digitale şi ţinând seama de circumstanţele şi natura contractului, atunci când contractul de vânzare prevede un singur act de furnizare a conţinutului digital sau a serviciului digital;
b) prevăzute la art. 9 alin. (3) şi (4) în situaţia în care contractul de vânzare prevede furnizarea continuă a conţinutului digital sau a serviciului digital pe parcursul unei anumite perioade.

(4) În cazul în care consumatorul nu instalează, într-un termen rezonabil, actualizările furnizate în conformitate cu alin. (3), vânzătorul nu răspunde pentru nicio neconformitate cauzată exclusiv de lipsa actualizării relevante, cu următoarele condiţii:

a) vânzătorul a informat consumatorul cu privire la disponibilitatea actualizării şi la consecinţele neinstalării acesteia de către consumator;
b) neinstalarea sau instalarea incorectă a actualizării de către consumator nu a fost cauzată de existenţa unor deficienţe în instrucţiunile de instalare furnizate consumatorului.

(5) Nu se consideră că există o neconformitate potrivit prevederilor alin. (1) sau (3) dacă, la momentul încheierii contractului de vânzare, consumatorul a fost informat în mod explicit că o anumită caracteristică a bunurilor nu corespunde cerinţelor obiective de conformitate prevăzute la alin. (1) sau (3), iar consumatorul a acceptat în mod expres şi separat acest lucru la momentul încheierii contractului de vânzare.”

6. Reclamații

Toate reclamaţiile se vor formula în scris sau telefonic, de îndată ce este practic posibil şi în orice caz, în termen de maxim 14 zile de la recepționarea comenzii de către Cumpărător prin contactarea Relații Clienți, scris via e-mail pe adresa info@zapatos.md sau telefonic la +373 79021128

Reclamaţia trebuie documentată prin punerea la dispoziţie a tuturor datelor relevante privând evenimentul invocat. Reclamantul trebuie să pună la dispoziţia Zapatos numărul comenzii/facturii, documentul de transport (AWB), motivul reclamaţiei, fotografii (în cazul produselor neconforme/deteriorate) cauzele presupuse a fi condus la reclamaţie, pretenţiile clientului.

Nicio reclamație nu va fi luată în calcul dacă marfa a fost modificată sau s-a intervenit în orice fel asupra ei.

Termenul de soluţionare a reclamaţiei va fi de maxim 10 zile de la data primirii coletului continand produsul reclamat.

7. Confidențialitatea datelor și comunicări comerciale

Zapatos ofera potectie persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date. Respectăm confidențialitatea datelor clienților și ne angajam să nu transmitem datele personale ale acestora către terți și să le folosim exclusiv în scopul pentru care au fost introduse (efectuarea comenzii) și pentru informări comerciale referitoare la activitatea noastra.

Conform cerințelor Legea nr. 133/2011 ,Zapatos.md are obligația de a administra în condiții de siguranța și numai pentru scopurile specificate, datele personale pe care ni le furnizați despre dvs. sau o altă persoană.

Beneficiați de dreptul de acces, de intervenție asupra datelor, dreptul de a nu fi supus unei decizii individuale și dreptul de a vă adresa justiției. Totodată, aveți dreptul să vă opuneți prelucrării datelor personale care vă privesc și sa solicitați ștergerea datelor. Pentru exercitarea acestor drepturi, vă puteți adresa cu o cerere scrisa, datată și semnată prin postă pe adresa societarii noastre.

La crearea Contului de catre Utilizator, Zapatos poate transmite acestuia prin e-mail si/sau notificari push si/sau mesaje (sms) comunicari conform Campaniilor in vigoare si informatii cu privire la diferite functionalitati ale Platformei care se pot dovedi utile Utilizatorului.

8. Securitatea datelor și comunicările comerciale

Datele personale colectate vor fi folosite numai în scopul declarat al acestui site.

Informațiile din formularul de comanda vor fi folosite pentru a vă trimite confirmarea comenzilor, eventualele promoții, buletinele informative periodice etc. numai cu acordul prealabil al utilizatorului site-ului. Ne obligam să nu facem publice sau să nu vindem bazele de date conținând informații referitoare la datele personale ale clienților noștri.

Zapatos.md nu promovează spam-ul. Orice utilizator/client care a furnizat explicit adresa sa de email pe site poate opta pentru ștergerea acesteia. Comunicările realizate de către Zapatos.md prin mijloace electronice de comunicare la distanta (i.e. e-mail) conțin datele de identificare complete și conforme ale expeditorului sau legături către acestea, la data transmiterii conținutului.

9. Frauda

Orice încercare de a accesa datele personale ale altui utilizator, de a modifica conținutul site-ului Zapatos.md sau de a afecta performantele serverului pe care rulează site-ul Zapatos.md, va fi considerată tentativă de fraudă și va fi pedepsită penal conform legislației romane în vigoare de către autoritățile competente.

10. Limitare de responsabilitate

Nu vom fi răspunzători pentru: orice fel de prejudiciu (direct, indirect, accidental sau nu) ce rezultă din folosirea sau din incapacitatea de folosire a informației prezentate pe site și orice tip de erori sau omisiuni în conținut care pot conduce la orice fel de pierderi.

Informațiile pot fi reproduse prin tipărire numai pentru uz personal.

Informațiile nu pot fi reproduse, distribuite sau transmise altei persoane sau încorporate în orice fel într-un alt document sau material fără permisiunea prealabilă scrisă a autorilor lor.

Site-ul zapatos.md nu poate fi responsabil pentru daune de orice fel pe care Cumpărătorul sau oricare terța parte o poate suferi ca rezultat al îndeplinirii de către Zapatos.md a oricărei din obligațiile sale conform Comenzii și pentru daune care rezultă din utilizarea Bunurilor după livrare și în special pentru pierderea acestora.

11. Forța majora

Zapatos.md își rezervă dreptul să întârzie sau să anuleze livrări ale produselor comandate, dacă acestea nu pot fi onorate din motive independente de Zapatos care includ: incendii, explozii, inundații, condiții meteorologice extreme, epidemii, greve, acțiuni guvernamentale, războaie, acte de terorism, proteste, răscoale, tulburări civile sau alte impedimente de forța majora conform uzanțelor legii romanești.

Dacă în termen de 15 (cincisprezece) zile de la data producerii lui, respectivul eveniment nu încetează fiecare parte va avea dreptul să notifice celeilalte parți încetarea de plin drept a Contractului fără ca vreuna dintre ele să poată pretinde celeilalte alte daune-interese.

12. Litigii

Orice litigiu apărut între Utilizatori și Zapatos va fi rezolvată prin cale amiabilă. În cazul în care nu s-a reușit stingerea conflictului pe cale amiabilă, competenta revine instanțelor de judecată romane citarea putandu-se face la sediul Zappatos cu adresa :Str. Dinu Vintila 11 E, Sector 3, Bucuresti, Romania